پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

بررسی تم جدید لایت ویندوز10

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مایکروسافت برای ویندوز 10 آپدیتی با نام 19H1 که معروف است در آوریل 2019 منتشر می کند و کاربران قسمت برنامه‌ی اینسایدر اکنون می‌توانند نسخه‌های اولیه این آپدیت را بررسی کنند.

به همان صورتی که آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 یک بار دیگر در دسترس می‌باشد، مایکروسافت در حال سترش دادن به‌روزرسانی 2019 ویندوز 10 است و در نهایت همه‌ی این ویژگی‌ها در یک نسخه‌ی نهایی نمایش داده می‌شوند.
مایکروسافت یکی از بزرگترین تغییرات، تم جدید روشن است که برای ویندوز 10 اعلام کرده بود. مایکروسافت خیلی علاقه مند بود که تم تیره را به تمام بخش‌های سیستم‌عامل وارد اعمال کند، اما بعدا به این موضوع پی برد که کاربران به تم روشن علاقمند هستند.
تم جدید روشن در ویندوز 10 مدرن و حرفه ای است و همچنین با تصویر بک گراند دسکتاپ خیلی بهتر به‌ نظر می‌رسد. احتمالا کاربران زیادی به آن علاقه  مند شوند.

نحوه فعال کردن تم روشن در ویندوز10

در ویندوز 10 19H1 تم روشن را می‌توان در قسمت Settings > Personalization > Colors فعال کرد.

منوی استارت روشن

تم جدید ویندوز10

این تنظیمات یک سایه‌ی روشن را نیز به منوی استارت اضافه می‌کند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید پس‌زمینه‌ی منوی استارت سفید است و طراحی Fluent باعث می‌شود که شفاف به‌نظر برسد. ولی هنگامی که به‌روزرسانی 19H1 نور سبز را دریافت کند، این می‌تواند تغییر یابد.
رنگ روشن تقریبا در همه جا وجود دارد. به‌عنوان مثال منوی متنی دارای سایه‌ی روشن است. مایکروسافت پیش از این منوی متنی را با طراحی Fluent به روز کرده‌ است که نقش کلیدی را در تم روشن ایفا می‌کند، به طوری که اثر اکریلیک (نیمه شفاف) تقریبا در تمامی عناصر قابل‌ مشاهده است.
طراحی Fluent در چند ماه گذشته پیشرفت زیادی داشته‌ است، به‌طوری که با ویندوز 10 سازگار و مدرن به نظر می‌رسد. کاملا قابل‌توجه است که تقریبا تم روشن در همه جا از سایه‌ی تیره استفاده می‌کند. این حالت به‌عنوان یک پس‌زمینه سفید خالص ضروری به نظر می‌رسد، اما در برخی موارد مایکروسافت ممکن است به کاربران خود اجازه دهد تا اندازه‌ی سایه نیمه شفاف و خاکستری را سفارشی کنند.

Taskbar

تم روشن ویندوز10

یکی از مهم‌ترین خصوصیات ویندوز “taskbar” نیز در تم روشن فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. taskbar همراه با آیکون‌های جدید برای مطابقت با ظاهر روشن دسکتاپ و لیست جهش نیز دارای ظاهر جدید با ویژگی اکریلیک طراحی Fluent است.

بیشتر بخوانید : رونمایی از آیکن های جدید مایکروسافت

Flyouts

تم لایت ویندوز10

در حال حاضر Flyouts در ویندوز 10 دارای یک تم روشن بوده، که با تغییرات ظاهری جدید هم‌خوانی دارد. همچنین عناصر دیگر مانند WiFi، network و حتی کنترل کننده‌ی حجم صدا دارای ظاهر جدیدی هستند.

تنظیمات تم روشن ویندوز10


همچنین پس‌زمینه اکریلیک نیز وجود دارد و قطعا منطقی است، که پس‌زمینه روشن خالص خوب به نظر نرسد.

Action Center

 ویندوز10 با تم روشن

همچنین مایکروسافت Action Center را با یک ظاهر جدید آپدیت کرده است، طوری که Action Center در تم روشن کاملا مدرن به‌نظر می‌رسد. طراحی Action Center یک طراحی مدرن است که در ویندوز 10 هماهنگ می‌باشد و همچنین دارای پس‌زمینه اکریلیک است.

بیشتر بخوانید: 4 تم جدید ویندوز10

نتیجه

ویندوز 10 در تم روشن همراه با یک سایه‌ی خاکستری و طراحی Fluent عالی به‌نظر می‌رسد. این تغییرات کلی نشان می‌دهد که ظاهر روشن ویندوز 10 در مسیر درست قرار دارد و مایکروسافت به بازخورد کاربران خود توجه می‌کند.
اگر به تم تیره در ویندوز 10 علاقه مند هستید، مایکروسافت در حالت تیره هم ظاهر ویندوز 10 را تصحیح می‌کند. به‌عنوان مثال مایکروسافت منوی Flyout وان‌ درایو را با پشتیبانی کردن تم تیره آپدیت می‌کند، که در ویندوز 10 19H1 کاملا مرتب به نظر اکنون این تغییرات در بیلد‌های پیش‌نمایش در دسترس می‌باشند و شما در صفحه‌ی تنظیمات برنامه‌ی اینسایدر می‌توانید آن‌ها را بررسی نمایید.
به‌روزرسانی ویندوز 10 نسخه‌ی 19H1 در اوایل سال 2019 همراه با تم روشن و امکانات جدید دیگری مانند Sets، تجربه‌ی جدید Snipping و Action Center به‌روزشده منتشر می شود.

منبع  وینفون , WINDOWSLATEST

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو