پشتیبانی 09214843204

هفت روز هفته

اینترنت 5G در راه است عجله نکنید!

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اخبار زیادی در مورد اینترنت 5G منتشر شده است. شرکت‌های مخابراتی آمریکایی در حال تلاش هستند که تا قبل از پایان سال ۲۰۱۸، فاز نخست این تکنولوژِ را به عرصه عمل برسانند و بودجه هنگفتی را برای رواج آن در نظر گرفته اند.

اگرچه این تکنولوژی بسیار هیجان‌انگیز بوده و دارای قابلیت‌های جذابی می باشد، اما بهتر است گجت هایی با این فناوری به این زودی خریداری نشود.. معمولا گجت‌هایی که در زمینه‌ی پشتیبانی از فناوری‌های جدید در خط مقدم قرار دارند، دچار مشکلات خاصی می‌شوند و به همین دلیل کارشناسان پیشنهاد می کنند که تا همه‌گیر شدن این فناوری، کاربران این گچت ها را خریداری نکنند.

سرعت LTE به‌ اندازه کافی زیاد است

 5 گیگ چیست
اگر می‌خواهید به زودی گوشی هوشمند با اینترنت 5G را خریداری کنید، باید ز خودتان بپرسید که چرا به اینترنت پرسرعت‌تر نیاز دارید. زیرا اکنون هم اینترنت 4G برای کاربران سرعت بالایی را فراهم کرده است. حتی اگر سرعت اینترنت گوشی نمی‌تواند شما را راضی کند، با اینترنت 5G حداقل در ابتدا این وضعیت تغییر نمی کند؛ زیرا ستون فقرات شبکه‌های 5G زیرساخت‌های LTE را تشکیل می دهند. در ضمن اینترنت 5G در ابتدا در شهرهای بزرگ و پرجمعیت عرضه می‌شود.
متوسط سرعت اینترنت G4 حدود ۱۷ مگابیت بر ثانیه است.

رواج و همه گیر شدن اینترنت 5Gچند سال طول می‌کشد؟

همانطور که گفتیم، این فناوری در ابتدا فقط در نواحی خاصی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت ارائه می‌شود. به همین خاطر پوشش همه‌جانبه این فناوری چند سالی به طول می‌انجامد. شرکت‌های مخابراتی درآمریکا اعلام کرده‌اند که قبل از اتمام سال ۲۰۱۸، به صورت آزمایشی در برخی از شهرها زیرساخت‌های این فناوری را عملیاتی می‌کنند. در مورد کشورهای دیگر، به غیر از کشورهای پیشرفته این موضوع بیش از ۵ سال به طول می انجامد.

برای خرید گوشی‌های 5 Gچند سالی صبر کنید

 5 گیگ در راه است

گوشی موتوZ3 تنها گوشی که از این فناوری استفاده می کند، که در سال ۲۰۱۹ یک ماژول 5G برای این گوشی عرضه می‌شود.
علاوه بر موارد ذکر شده، باید خاطرنشان کنیم چنین گوشی‌هایی مطمئنا در ابتدا قیمت بسیار بالایی دارند و برای خرید آن‌ها احتمالا باید هزار دلار یا بیشتر بپردازید. در ضمن همانطور که گفتیم حدودا تا سال ۲۰۲۱ یا حتی بیشتر، پوشش این فناوری همه‌جانبه نخواهد شد. به همین خاطر اگر پول بادآورده‌ای در جیب خود ندارید، توصیه می‌شود که برای خرید چنین گوشی‌هایی حداقل تا سال ۲۰۲۱ صبر کنید.

اینترنت 5Gگران‌تر است

در مورد قیمت‌گذاری اینترنت 5G هنوز نمی‌توان با قاطعیت نظر داد اما با توجه به سوابق چنین فناوری‌هایی، تا چند سال اول نباید انتظار ارزان بودن بسته‌های اینترنت 5G را داشته باشیم. همین الان هم اینترنت 4G در بسیاری از کشورها چندان ارزان نیست و اینترنت 5G مطمئنا تا حد زیادی گران‌تر از نسل قبلی خود خواهد بود. این موضوع در کنار پوشش محدود در چند سال اول و قیمت بالای گجت‌های مبتنی بر این فناوری، باعث می‌شود که استفاده از این فناوری حداقل تا چند سال اول کار چندان عاقلانه‌ای نباشد.

بیشتر بخوانید : کاربردهای اولیه اینترنت 5G

سخن آخر

 اینترنت 5 گیگ
در نهایت اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه این موضوع را مطرح کنیم، باید بگوییم که برای خرید گوشی‌های 5G به هیچ عنوان عجله نکنید. در ابتدا، ارائه این فناوری نمی‌تواند تجربه کاربری را تا حد زیادی تغییر دهد. اینترنت G4 به اندازه کافی سریع است و در ابتدا، زیرساخت‌های مربوط به این فناوری، ستون فقرات فناوری 5G را تشکیل خواهند داد و می‌توانند از افزایش ظرفیت این فناوری جدید بهره ببرند.
به همین خاطر توصیه می‌کنیم که به اولین گوشی‌های 5G عرضه شده توسط شرکت‌هایی مانند ال‌جی و سامسونگ توجه نکنید و اگر هم می‌خواهید تا چند سال آینده گوشی جدیدی را بخرید، گوشی مورد نظر را فقط برای استفاده از فناوری 5G نخرید. همانطور که گفتیم، این فناوری تا چند سال آینده یک فناوری خاص و محدود باقی می‌ماند. خریدن چنین گوشی‌هایی زمانی منطقی است که فناوری 5G همه‌گیر شود و قیمت خدمات آن پایین بیاید.

منبع Android Authority , دیجی کالا

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما
متنی که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید را وارد نمایید
رایان باما،خدماتکامپیوتری,طراحی بنر،کارت ویزیت،طراحی سایت

 تماس : 09214843204
info@rayanbama.ir : ایمیل

logo-samandehi

1387-1397 © کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه رایان باما می باشد. کپی برداری از سایت تنها با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو